keskiviikko 27. heinäkuuta 2011

Harrastuksia

Mähän olen muistaakseni kertonut, että mulla on monenlaisia harrastuksia. Ihmisen pudottamien tavaroiden poimiminen seuraamalla sen jälkeä on aika kivaa. Isäntä näyttää mulle suunnan, mistä sitä jälkeä kannattaa etsiä ja sitten mä menen siihen suuntaan ja kun löydän hajujäljen, lähden sitä seuraamaan. Isäntä tulee pitkän narunmitan päässä perässä. Joskus tuuli sitä hajua pyörittää ja toisinaan haju on aika huomaamaton, mutta kyllä mä yleensä olen homman selvittänyt ja isäntäkin on ollut tyytyväinen, kun ne löydetyt kepinpätkät ja joskus muutkin romut oon sieltä sille vienyt. Yleensä tämä jälki on metsässä, mutta eilen illalla vaihteeksi piti jäljestää pellolla, tuossa ihan meidän kodin vieressä. Emäntä oli tiellä kameransa kanssa, näette tässä muutaman kuvan. Kun mä olin jäljestänyt riittävästi, ruvettiin isännän kans palloleikkiin ja sehän on kovasti mun mieleen!
Tänään mentiin pitkästä aikaa sinne viestille, jossa isäntä ja emäntä ovat metsässä eri paikoissa ja niiden kanssa on siellä muitakin ihmisiä, joiden koirat juoksee kanssa. Me juostaan vuorotellen omien ihmisten väliä. Kun me ollaan ensin kävelty ihmisten kanssa metsään, sieltä pitää sitten lähteä juokseen sinne metsän reunaan jääneen ihmisen luo, kun ihminen sanoo "vie". Mulla on päällä sellaiset oranssit liivit, joita sanotaan pk-liiveiksi. Pk tarkoittaa siis palveluskoiraa. Oli vähän lämmin juosta tänään, mutta kyllä mä hyvin jaksoin, vaikka viimeksi oon juossut näin viime syksynä (sanoo emäntä, joka muistaa nämä asiat vähän paremmin kuin mä). Siellä harkoissa oli tänään saksanpaimenkoira Ape, hovawart Sulo ja pari hollanninpaimenkoiraa mun lisäksi ja me vuoroteltiin, kuka lähtee millekin taipaleelle ekaksi tai viimeiseksi. Emäntä ehti ottaa yhden kuvankin, kun mä tulen vauhdilla sen luo.

2 kommenttia:

  1. Onpas taas vauhdikkaita ja hyviä tilannekuvia :)

    VastaaPoista
  2. Huhuu Taimi! Sinulle on tunnustus blogissani. Heitän muuten vahavan arvauksen lempiväristäsi :)

    VastaaPoista